Meny

Lukk

Videreutvikling

Når en ny nettbutikk lanseres, er det ikke slik at man bør stoppe investeringen og satse på at den nye butikken gjør det bra herfra og ut slik den er. Som et resultat av konverteringsoptimalisering og brukertesting vil det alltid være behov for videreutvikling, i tillegg til nye faser av prosjektet og nye muligheter som oppstår underveis.

De fleste av våre kunder setter av store budsjetter også i årene etter det første nettbutikkprosjektet, fordi de vet at det lønner seg å videreutvikle nettbutikken sin kontinuerlig. Skal man holde tritt med konkurransen og være det foretrukne valget for kunden, må man også utvikle seg. Å utvikle nettbutikken er kun som å pusse opp butikklokalet, det er når den lanseres den viktigste jobben begynner. 

Tenk stort, men ta en bit av gangen...

Vår anbefalning vil ofte være å tenke stort og ambisiøst, men planlegge en fase av gangen. Avgrensede faser med iterativ videreutvikling av nettbutikken hvor det kontinuerlig publiseres nye versjoner er vår anbefalning til metodikk for videreutvikling, samt at alle endringer selvsagt A/B-testes

Selv om man slår sammen ulike faser ved publisering, anbefaler vi likevel denne iterative faseinndelte utviklingsmetodikken for å gjøre videreutviklingen mer målrettet og oversiktlig. 

Vil du vite mer om utvikling av nettbutikk?

Ta kontakt med Markus på 95 74 78 70 eller markus@convert.no