Meny

Lukk

Blogg

Perfekt filtrering for nettbutikk

Erfaringen vår fra en mengde brukertester av nettbutikk er at filtere på kategorisider og søkeresultat er ekstremt viktig for nettbutikk med mer enn bare et få produkter. Brukere er utålmodige og vil ikke lete gjennom rad på rad av produkter for å finne det som er relevant for dem. I dette innlegget vil jeg legge frem våre anbefalninger til god filtrering i nettbutikk, basert på våre funn og observasjoner i brukertester.

Les mer

Black Friday

Årets viktigste salgsdag nærmer seg, men salgsrekordene kommer ikke av seg selv. Vi har samlet noen gode tips til deg som er litt sent ute, men som har garantert sjefen at du når årets hårete budsjett.

Les mer

Har du kontroll på lageret?

Det er viktig å tenke igjennom logistikken bak nettbutikken både før oppstart og underveis i karrieren. Det hjelper lite om nettbutikken ser bra ut og fungerer bra dersom leveransene ikke flyter som de skal etter kunden har gjort et kjøp.

Les mer

Gambler du med konverteringen?

Er du en gambler eller er du en vitenskapsmann (eller -kvinne) når det kommer til deres konvertering? Mange nettbutikker gambler med konverteringen, og i denne bloggen gir vi deg løsningen på hvordan du kan unngå dette.

Les mer
To varianter av en kampanjebanner for EnklereLiv

Få bedre forsidekampanjer

I denne bloggen vil jeg dele litt om våre erfaringer med bruk av kampanjefelter på forsiden av nettbutikken, basert på flere brukertester og A/B-tester vi har kjørt.

Les mer
Graf som viser friksjonsterskel fordeling på brukerpopulasjonen

Friksjonsterskelen - hva skal til for at brukeren gir opp?

For mange er det vanskelig å forstå hvordan det kan ha seg at om man for eksempel flytter posisjonen på kjøpsknappen så går konverteringen opp, eller om det tar et sekund lenger å laste siden så går konverteringen ned. Vi kjenner oss jo ikke igjen selv med at vi sitter med stoppeklokke for å avgjøre om vi skal handle eller ikke. I Convert bruker vi begrepet Friksjonsterskelen, som vi tror gjør det lettere å forstå konverteringseffekten.

Les mer