Meny

Lukk

10 gode grunner til at reklame-/designbyrået deres ikke bør designe nettbutikken

Nå skal vi være forsiktige med å skjære alle over en kam, så for å ikke få for mange sinte telefoner fra kreative ledere ønsker vi å spesifisere: 10 gode grunner til at de som ikke har spisskompetanse på design av nettbutikk ikke bør designe nettbutikken deres.

  1. Man får ikke Visuelt-prisen om man designer en god nettbutikk.

  2. En estetisk pen nettbutikk er ikke det samme som en nettbutikk som maksimerer salget

  3. Svært få designere har utdannelse fra BI, og jobber ikke med mål om å maksimere salget

  4. Å designe en nettbutikk på en god måte krever detaljkunnskap om hva som konverterer bra og hva som ikke gjøre det.

  5. Kreativitet er en sterk drivkraft hos mange designere, men gode nettbutikker baserer seg ofte på innarbeidede designmønstre

  6. Amazon.com er ikke et kunstverk å se på, men selger som hakka møkk.

  7. Tradisjonelle designere vet ikke hva CRO står for, og bruker det ikke i sitt arbeide.

  8. Det koster det samme å få nettbutikken designet av de som er eksperter på området som det koster å få det gjort av noen som ikke er det

  9. Du vil få kjeft av sjefen din når han ser konverteringsratene etter at det nye designet er publisert, og ser at de er lavere enn bransjestandarden.

  10. Du blir en helt i organisasjonen om du engasjerte eksperter, og det var du som stod bak konverteringsøkningen.