Meny

Lukk

Early Bird - Frokostseminar

Velkommen til Early Bird, et gratis frokostseminar for alle dere positive A-mennesker og høyt motiverte B-mennesker som ønsker å starte dagen med å møte ehandelskollegaer, lære noe nyttig og hvor alle som deltar drar hjem med minimum ett konkret tiltak eller én ny idé som gjør nettbutikken bedre (og sjefen litt mer fornøyd). 

Program: Tjen mer på kundene du allerede har. 

Foredrag 1: Preplay

Suksess med digitale homeparties

Alf Kristiansen, leder PrePlay

Alf Kristian Amundsen er gründeren bak Citomedia og Vippy og har mange års erfaring innen digital markedsføring, med spesiell fokus på video. Han har vært med på å utvikle  tjenester som blant annet verdenskjente markedsfører Bryan Eisenberg benytter jevnlig. Nå har han lansert Preplay, en event drevet markedsplass som gjør det mulig for nettbutikker å demonstrere produkter gjennom live streaming eller video, og samtidig engasjere et stort antall seere gjennom en integrert chat og kjøpsfunksjonalitet, et verdifult verktøy som har vist opp mot 17% konvertering fra norske events.

Han kommer til oss for å fortelle om utviklingen av bruk av video og event innen markedsføring, hvordan du kan benytte ny teknologi med video suksessfullt som del av din markedsmiks i nettbutikken. Med seg har han noen spennende kundecaser som garantert kommer til å trigge publikum.

Foredrag 2: Nosto

Øk konverteringen med personalisering

Karen Solhaug

Nosto er en plugin for nettbutikker som automatisk og i sann-tid tilpasser produktanbefalinger basert på besøksdata fra nettbutikken. Nosto analyserer dataen og viser høyst relevante produkter for enhver kunde, noesom gir en mer personlig opplevelse samt økt konvertering. Over 11 000 kunder jobber for øyeblikket med Nosto sine løsninger, og dette nummeret øker stadig. 

Renate Solhaug har en bakgrunn innen affiliate markedsføring og har jobbet med mange forskjellige strategier med mål om å øke salg i nettbutikker. Hun jobber nå som Business Development Manager for Nosto, og kommer dele med seg hvordan personalisering kan øke konvertering i din nettbutikk.

Foredrag 3: Dsafe 

Karen Skarbø

Det handler ikke om hvor mye data du har, men hva du gjør med den. 

Med mer data fra ulike kontaktpunkter øker kompleksiteten, men også potensialet for mer innsikt. Hvordan kan man utnytte denne dataen til å tilpasse kommunikasjonen til hver kunde?

I dette foredraget lærer du mer om hvordan du kan bruke data om kundens kjøpsadferd til å få mer lojale kunder.

Karen Skarbø er Salgs- og Markedssjef i Dsafe. Dsafe leverer tjenester basert på sanntids salgsdata som gjør det mulig å kommunisere med hver kunde basert på kjøpsadferd. 

 

Foredrag 4: Convert 

Hvordan brukertesting og eyetracking øker konverteringen.

Brukertesting og eyetracking gir enorm innsikt i brukeropplevelsen, og ofte tilsvarende frustrasjon hos observatørene. I dette miniforedraget vil du lære hvorfor du bør brukerteste nettbutikken din, og se konkrete caser fra våre brukertester.

Ole Heintz er Daglig leder i Convert, lidenskaplig opptatt av brukeropplevelse, konvertering og e-handel generelt sett, og har jobbet med kunder som EnklereLiv, VITA.no, Babyshop og Moccamaster. 

 

Praktisk informasjon

Arrangementet er kostnadsfritt, arrangeres i Convert Group AS sine lokaler som har gode parkeringsmuligheter og enkelt å komme frem med kollektiv (Nydalen T-bane), det er kun 25 ledige plasser og vi vil dermed holde prioritere at våre kunder og andre som arbeider innen netthandel får muligheten til å delta, fremfor andre partnere og leverandører. Andre spørsmål? Send e-mail til markus@convert.no