Meny

Lukk

Designforevig

Designforevig er en interiør & kjøkkenutstyrskjede med 30 ulike butikker som strekker seg fra Arendal i sør til Trondheim i nord. Alle butikkene har sitt eget særpreg, lokal forankring og hyggelig, kunnskapsrik betjening. 

Convert har vært så heldige å få være med Designforevig igjennom hele deres nettbutikksatsing, fra forprosjekt til forvaltning. Dette har vært et omfattende ecommerce-prosjekt hvor vi har arbeidet sammen for dyrke frem Designforevig sin visuelle identitet som et interiørhus med særpreg og lokalt engasjement.  

Fra starten av så har dette prosjektet vært svært ambisiøst, noe som har gjort det utrolig morsomt å arbeide sammen med Designforevig og gå en helt ny vei sammen. 

Designforevig_nettbutikk

Målsetning

  • Bransjens beste og mest kundesentriske løsning
  • Fjerne kjedens geografiske begrensning og tilby kundene større tilgjengelighet
  • Bransjeledende innen Bryllupslister
  • En intern inspirasjonskilde og drahjelp for ansatte i butikk. 
  • Bygge merkevaren Designforevig, men samtidig fremheve kjedens lokale egenart, løfte brukeropplevelsen for kunden på tvers av fysisk og nett. 

Løsningen 

  • Episerver Commerce er fundamentet og selve nettbutikkplattformen. 
  • Episerver CMS for innhold & intranetløsning.
  • Inriver PIM for berikelse av et bredt produktspekter på tvers av kanaler. 
  • Episerver Find søkemotor
  • BestValue (POS/ERP-systemet Handel I Praksis) 
  • Retain24 (Gavekortløsning) 
  • Colliflow (Lager & logistikkløsning) 
  • Klarna Checkout betalingsløsning
  • Bring 
  • Sendinblue nyhetsbrevløsning
  • Sleeknote (epost innhøsting) 
  • Convert Hosting
  • Convert Serviceavtale 

 

Inspirasjon & Innhold

Designforevig ønsket å bruke et rammeverk som gjør det enkelt for de å arbeide med innhold som både inspirerer og som er relevant for det brede produktsortimentet de tilbyr.

Her har valget falt på Episerver CMS som er et fantastisk verktøy for å arbeide selvstendig og fleksibelt med innhold og layout. Kunden bruker det blant annet for å lage blogginnlegg, inspirasjon til Bryllupslister, produktinformasjon. I tillegg er det grunnpilaren i Intranettet og komplementerer netthandelen utmerket. 

Omnichannel & Kundeservice

Med et bredt produktspekter og 30 butikker så er det naturligvis en stor jobb å møte forventningene kundene har til en ny nettbutikk og den helhetlige handleopplevelsen hos Designforevig på tvers av kanalene. Dette er en utfordring Designforevig har tatt meget seriøst og det merkes på resultatet! 

Du kan se hele varesortimentet med tilhørende lagerstatus eller kun velge å se hva som er tilgjengelig for Hent i butikk i din faste, lokale butikk. Når du kjøper noe, så kan du velge å få varen pakket inn gratis og varen ligger klar i butikk innen 2 timer. 

Designforevig har også tenkt kreativt i forhold til hvordan enkle løsninger kan hjelpe kundene og gi en bedre kjøpsopplevelse. Et eksempel på dette er bedriftens Kompletteringsgaranti som fungerer slik at Designforevig gir sine registrerte kunder beskjed dersom servise, glass eller bestikk du samler på går ut av produksjon 1 år i forkant slik at du får kjøpt serviset du mangler til middagssettet ditt. En enkel funksjon på Min side som vi aldri har sett tidligere. 

Andre gode eksempler er arbeidet med Bryllupslister, hvor Designforevig har laget en omfattende løsning som gjør at brudeparet enkelt kan legge til produkter fra nettbutikken, laste opp bilde av seg selv, legge til nyttig informasjon om bryllupet og ikke minst dele bryllupslisten på email, med link eller i sosiale medier. De kan selv velge om de vil dele listen helt åpent, eller holde den låst med en kode som blir delt med bryllupsgjestene. Det spiller ingen rolle om du oppretter listen fra nettbutikk eller butikk, listen er tilgjengelig uansett og alle gavene kan du velge å få levert direkte til bryllupslokalet om du ønsker det. 

Som system og kanal for kundehenvendelser så har bedriften tatt i bruk et verkøy alle kundene kjenner godt, kan og alltid er tilgjengelig på, Facebook Messenger. 

Designforevig er som du skjønner en litt annerledes kjede og vi er kjempefornøyde med at de har valgt Convert som sin faste sparringspartner. 

Er du interessert i å vite mer om hvordan vi kan hjelpe dere?

Ta kontakt med Ingar på 913 38 621 eller ingar@convert.no