Meny

Lukk

Ny nettbutikk for motemekka Høyer

I over 10 år har kleskjeden Høyer vært et motemekka for kvalitetsbevisste og moteinteresserte nordmenn. Ørnulf Høyer startet Høyer i 2004 med den første butikken på Sjølyst, i dag har kjeden 20+ butikker og en unik posisjon i det norske markedet.

Høyer tok kontakt med Convert på bakgrunn av en anbefaling fra eksisterende samarbeidspartner, vi fant fort tonen og gjennomførte en komplett prosjektleveranse fra A-Å de neste 5 månedene.

Høyer Magento 2 nettbutikk

Kort fortalt om prosjektet

Noen høydepunkter

Hvordan øke %-andel omsetning fra menn?

Høyer hadde en forside som appellerer til kvinner, som er fornuftig når kvinner representerer høyest andel av totalomsetningen og nettsiden har begrenset med plass?

Vi valgte å øke nettbutikkens eiendomsplass! Med inspirasjon fra Zalando utviklet vi nettbutikken med tre separate nettbutikkvisninger for de viktigste avdelingene: Dame, Herre og Interiør. Kunden har kun èn Magento backend å forholde seg til, men har muligheten til å rendyrke visuelt uttrykk, kampanjer, relevante produkter osv med tre separate nettbutikkvisninger. Dette krever mer fra Høyer sin e-commerce avdeling, da man faktisk drifter 3 nettbutikker i stedet for 1, men man har kun èn Magento backend å forholde seg til og dette oppsettet gir Høyer muligheten til rendyrke visuelt uttrykk, kampanjer, vise relevante produkter osv til de viktigste segmentene man henvender seg til.

Dette påvirker også søkeresultater, relaterte produkter, produktanbefalinger fra Nosto o.l., da man selvfølgelig kun skal finne søkeresultater for herreklær, når man besøker herreavdelingen.

Man kan naturligvis enkelt gå fra dameavdelingen og over til interiør, handle i begge avdelinger og betale for begge varer samlet i en felles checkout. Neste gang man besøker Høyer så husker nettbutikken avdelingen du besøkte sist og du blir guidet i riktig retning.

Utfordringer med desentralisert logistikk

I likhet med en rekke andre kjeder så har Høyer en desentralisert logistikkflyt, som vil si at akkumulert antall varer for samtlige butikker er bedriftens totale varelager på gitt tidspunkt. Dette byr selvfølgelig på større utfordringer enn et klassisk eksempel hvor nettbutikken kun selger bedriftens varer sentralisert på et hovedlager.

  • Ordre fra nettbutikken skal delegeres automatisk til den butikken som er best egnet til å sende varen raskest til kunden. Her har vi flere variabler som varelager, lokasjon, åpningstid og hvor effektive de ansatte i hver enkelt butikk kan plukke varer og shippe de.

  • Hver enkelt avdeling må ha et eget varslingssystem for behandling av nye ordre og EDI-systemer må integreres for hver enkelt lokasjon

  • Hva skal skje når vi får en ordre med en jakke og en bukse, men ingen avdelinger kan levere begge varene?

Vi løste denne utfordringen ved å ta i bruk en egetutviklet funksjon for Magento, som tar for seg delegering av ordre, ordresplitting og ship-from-store funksjonalitet. Les mer om Convert Retail OMS her.

Front Systems-integrasjon

Convert har i samarbeid med Front Systems utviklet en integrasjon som lar deg koble butikkens kassesystem med din Magento 2 nettbutikk. Løsningen vår gjør at du raskt og enkelt kan speile bedriftens varesortiment og konkrete varelagerstatus direkte i nettbutikken, noe som kan fasilitere til økt trafikk til butikk, raskere time-to-market med nye varer i nettbutikk og mindre manuelt arbeid. Les mer om integrasjonen vår her

 

Vil du vite mer om utvikling av nettbutikk?

Ta kontakt med Markus på 95 74 78 70 eller markus@convert.no