Meny

Lukk

Lanullva

Lanullva er en unik norsk merkevare som hver dag strikker og leverer myke og varme ullplagg av høy kvalitet til store og små. 

Historien bak suksessbedriften Lanullva startet i Eide hvor Gunn Anne Vinje Lyngstad etablerte Vinje Ullvarefabrikk etter å ha sett det enorme potensialet i strikketeknikken som hennes mor utviklet.

Etter etableringen i 2006 så har Gunn Anne blitt kåret til Årets Kvinnelige Gründer av Innovasjon Norge og bedriften har vokst til 3 butikker og en nettbutikk med totalt 27 ansatte. 

Lanullva_iphone_magento2

Bedriftens digitale satsing har vært essensiell i vekststrategien til en ung og lovende norsk merkevare fra en liten bygd i Møre & Romsdal, for de har satset kun på direktesalg til kunden og dermed ikke hatt et forhandlernettverk med de naturlige fordelene et eksisterende salgs-og distribusjonskanal kunne ha gitt fra start. 

Så veksten har de fått til på egenhånd og det til gagns, med 30+ Mill i omsetning og en klar strategi om videre ekspansjon. Men å opprettholde veksten over tid, kunne skalere videre og fortsatt ha kontroll på bedriften som helhet er ikke en enkel sak, det krever mye av de systemene man bruker og samarbeidspartnerne man velger å arbeide sammen med. Så når Lanullva tok kontakt med Convert for å hjelpe de med akkurat dette så valgte vi ut noen flinke samarbeidspartnere som vi kunne samarbeide med fra forprosjekt, til utvikling av nettbutikk integrert med nytt ERP og POS system og til etter lansering hvor vi sammen skal hjelpe kunden å drifte og videreutvikle løsningen. 

Teamet

  • Convert (Design & utvikling av nettbutikk)
  • RED Performance (Digitalt markedsføringsbyrå) 
  • Elfo (ERP og POS-leverandør) 

Forprosjekt

Vi startet med et Forprosjekt hvor vi sammen med Lanullva ble enige om:

  • Design & UX
  • Innhold
  • Front-end funksjonalitet
  • Tredjepartssystemer som skal benyttes. (betaling, nyhetsbrev, frakt osv)
  • Forretningsdrift og prosess (Hvor skal hvilke arbeidsoppgaver gjøres?) 
  • Prosjektplan 

Prosjektteamet arbeidet tverrfaglig i forprosjektet, slik at RED Performance er tidlig involvert og kan arbeide sammen med designeren vår i forhold til design, innhold og SEO. På samme måte hadde vi workshops sammen med Elfo som er ansvarlig for implementering av kundens nye forretningssystem. Vi jobbet sammen for å avklare hvilke arbeidsoppgaver som skal gjennomføres i hvilke system, dataflyt og kravspesifisering av integrasjon mellom systemene. 

Lanullva_magento2_referanse

Prosjektet

Prosjektet tok ca 3,5 måneder fra signert avtale og til lansert Magento nettbutikk, ERP og POS. 

Her er noen av de viktigste funksjonene og samarbeidspartnerne i prosjektet: 

Convert er også ansvarlige for Hosting og Support.