Meny

Lukk

Sapatos

Sapatos er en norsk familiebedrift som med sitt enestående skokonsept har blitt kjent for produkter med høy kvalitet, i form av gode materialer og unik komfort. 

Høsten 2017 har vært en hektisk tid for Per-Arne Drangsland, Daglig Leder i Sapatos. På under 3 måneder har bedriften åpnet ny butikk, byttet økonomisystem, implementert nytt kassesystem og lansert ny Magento 2 nettbutikk. 

Sapatos var i prosess med å vurdere nye alternativer til dagens proprietære nettbutikkplattform og fattet interesse for Magento, som de visste at flere i samme bransje benyttet. Flere Magento partnere ble vurdert og valget falt til slutt på Convert, som kjente godt til Sapatos sitt nye kassesystem, Front Systems og som tok utfordringen med å levere en ny nettbutikkløsning innen 3 måneder. 

Sapatos Magento 2 nettbutikk

 

Prosjektet 

  • Magento 2 nettbutikk
  • Convert Blocks (vårt standard rammeverk for alle våre nettbutikker) 
  • Design & implementering
  • Pimcore CMS
  • Integrert løsning med Front Systems POS. 
  • Egetutviklet system som fordeler ordre fra nettbutikk og til korrekt Sapatos butikk.
  • Klarna Checkout
  • Algolia Søk 
  • DHL & Postnord som transportør 
  • Integrert Webshipr EDI-løsning (for print av fraktetiketter i Sapatos sine butikker) 
  • Mailchimp nyhetsbrevløsning
  • Lipscore (rating og produktanmeldelser) 

Nettbutikk & fysiske butikker

Sapatos har et desentralisert varelager, som er et typisk oppsett for en slik retailkjede, det betyr at nettbutikkens varebeholdning er den akkumulerte varebeholdningen fra samtlige butikker. Det betyr også at man ikke får alle ordre inn til ett lager, hvor de på lageret plukker og sender ut varene, men at man er helt nødvendig av flinke butikkansatte som plukker opp at de har fått inn en ny ordre og at varen skal sendes fra deres butikk. 

For å løse dette på en god måte så utviklet vi en løsning som enkelt kan administreres i Magento av E-Commerce ansvarlig, som er integrert med varebeholdningen på avdelingsnivå i bedriftens butikkdatasystem, Front System og som er integrert med Webshipr sin EDI løsning som printer ut fraktetiketter i den butikken som mottar ordren og som er ansvarlig for å sende den ut til kunden. 

Løsningen fordeler automatisk en ny ordre til den butikken som kan levere hele ordren, uten å splitte opp deler av ordren til ulike avdelinger, men om det er nødvendig så vil den også fordele de ulike produktene som del av en bestilling, til de ulike butikkene. Man kan også enkelt overstyre dette i administrasjonspanelet i Magento, om man ønsker å fordele ordren til en butikk som er nærmere kunden for raskere leveranse, som man vet vil kvitte seg med produktene, som er en egeneid butikk vs.franchise eller hvor leiekostnaden ikke avhenger av omsetning. 

Neste steg for Sapatos blir nå å knytte nettbutikken og de fysiske butikkene enda nærmere hverandre for å gi kundene deres en helhetlig omnichannel handleopplevelse som er i tråd med bedriftens fokus på kvalitet og utmerket kundeservice. 

Komplett leverandør

Convert er et fullservice byrå som også ansvarlig for Hosting og Support. 

Ta gjerne en titt på nettbutikken her.

Vil du vite mer om utvikling av nettbutikk?

Ta kontakt med Markus på 95 74 78 70 eller markus@convert.no