Meny

Lukk

Hvorfor velge Magento 2?

Velge ny nettbutikkplattform? Her er de viktigste grunnene til hvorfor Magento er markedsledende! 



Hvorfor velger så mange bedrifter Magento 2?

Det er det mange årsaker til, vi har valgt å oppsummere med det vi tror er de mest populære årsakene til at så mange velger Magento.

  • Markedsledende: Med sine 260 000 nettbutikker verden over er Magento markedsledende, representert i 20+ vertikaler. Fra retail (klær,sko etc) til industri og servicetjenester.

  • Open Source: Magento2 er en åpen-kildekode løsning, fullstappet med funksjonalitet ut av boksen, i tillegg til fleksibilitet til å tilpasse, utvikle og integrere med hva man ønsker, dette gir en fleksibilitet få om noen på markedet kan matche.  

  • Future proof: Ingen enkeltstående IT avdeling eller leverandør av proprietær e-commerce plattform klarer å holde tritt med utviklingen innen netthandel, med Magento har man tilgang på verdens største økosystem innen e-commerce. Det er 360 000 utviklere globalt som driver utviklingstakten deres videre og forbi konkurrentene deres.
     

  • B2B og B2C: Få plattformer satser like tungt på B2C og B2B, noe prisdrysset over Magento også er en bekreftelse av. Over 40% av kundebasen til Magento er enten en B2B aktør eller hybrid B2C/B2B, noe som gir plattformen en unik posisjon i markedet. Dette er enkelt å se ved å ta en titt på Magento sin funksjonalitetsmatrise, hvor man kan se en betydelig andel funksjonalitet som er utviklet spesielt for B2B-aktører. At plattformen har mye standard funksjonalitet for B2B gjør at man i mindre grad må gjøre skreddersydd utvikling som både er mer kostbart å utvikle og vanskeligere å vedlikeholde over tid.

  • Lokal forankring: Hva gjør man om byrået og/eller plattformen man har valgt som grunnlag for nettbutikksatsingen bestemmer seg for å slutte å videreutvikle seg? eller begynner å fokusere på et nytt forretningsområde? viktige ansatte slutter? Er man avhengig av en proprietær plattform utviklet av et norsk selskap så er man bondefanget, man kan ikke ta med løsningen til en ny partner og man må enten bestemme seg for å starte på nytt med en ny løsning hos et annet byrå, eller man kan sakte med sikkert seile akterut på en utdatert plattform ved å ikke gjøre noe og se konkurrentene vinne markedsandeler. Benytter man Magento så vet man at plattformen blir videreutviklet og om man ikke er fornøyd med byrået man bruker så kan man bytte til en annen norsk Magento partner som man kan fortsette samarbeidet med.

  • Risiko: Når man skal gjennomføre en større investering og satsing innen netthandel så vil det alltid være et element av risiko, ved å velge både en internasjonal anerkjent plattform som er støttet av verdens største økosystem av utviklere og langstrakt partnernettverk så reduserer man egen risiko.

Håper dette ga deg en grei innføring i styrkene til Magento som potensiell nettbutikkplattform.

  

Ta en prat med en av våre hyggelige rådgivere!