Meny

Lukk

ReCheckit

Recheckit har en teknisk løsning som øker konverteringen

Recheckit ble etablert i Oslo i 2012, opprettet kontor i Malmö i 2017, og planlegger for vekst også i 2018. De betjener rundt 80 kunder fordelt på 12 ulike land i bransjene e-commerce (nettbutikker), bank, finans, telecom og forlagsbransje (abonnement).

Recheckit er ikke digitalrådgivere, designere eller nettstedsutviklere. De leverer kun den tekniske løsningen som skal til for at flere konverterer.

Ved oppstarten var det remarketing mails for å hente inn salg ved avbrutte kjøp som sto i fokus. Denne funksjonen er fortsatt aktuell, men teknologien har kommet et godt stykke videre.

Recheckit bruker nå machine learning for å kunne sende relevante budskap mot besøkende i nettbutikker som allerede har vist interesse for et produkt, en tjeneste eller en kategori.

Relevansen gjør at konverteringsraten i de fleste tilfeller øker betydelig. Erfaringene så langt viser også at den gjennomsnittlige handlekurven tenderer til å bli større og at kundene opplever en bedre kundereise.

Det er altså brukerens atferd på siden som trigger en onsite. En onsite er en smart og intelligent pop-up som trigges av hva en bruker gjør på en nettside.

For eksempel dersom en bruker «hovrer» over et bestemt produkt flere ganger i samme økt, indikerer dette interesse og teknologien trigger da et budskap som stimulerer til å faktisk gjennomføre kjøpet.

Budskap kan også trigges dersom en kunde er inaktiv i nettbutikken, eller prøver å klikke seg ut og avbryte. Recheckit erfarer at gode budskap som stimulerer til kjøp med for eksempel et ekstra godt tilbud, utvidet returrett, fri frakt eller liknende, gir økt konvertering.

Både det tekniske og designmessige rundt onsite og remarketing mails gjøres inhouse i Recheckit, kampanjer følges opp og rapporteres til kundene. Dette gjør at kunden kan konsentrere seg om lønnsomheten og hvor bra kampanjene presterer, mens Recheckit tar seg av alt det andre.

Resultatene vises i et lettlest dashboard som følger systemet. Dette viser direkte salg, avbrutte salg, hvor mange salg onsitene eller remarketing mailene har hentet inn, og verdien for disse i kroner og øre. En enkel og tydelig ROI-måling. Her kan kunden også lese av sin konverteringsrate mot bransjesnittet.

Når vi vet at 98% av all trafikk til nettsteder ikke fører til kjøp eller nye kunder, kan en liten tweek opp på konverteringsraten bety svært mye i kroner og øre.

Convert og Recheckit utfyller hverandre og bidrar samlet til effektiv konverteringsoptimalisering. Samarbeidet startet allerede ved oppstarten av Recheckit og har vært en suksess fra start.

Er du interessert i å vite mer om hvordan vi kan hjelpe dere?

Ta kontakt med Ingar på 913 38 621 eller ingar@convert.no