Meny

Lukk

Customer Success Management

I Convert så arbeider vi etter visjonen om “Å lage Norges (kanskje verdens) beste nettbutikker” Men hva vil det si? Det betyr ikke at vi skal prøve å vinne priser, eller lage nettbutikkene med de mest sagnomsuste Javascriptene, men det handler rett og slett om at vi skal ha de mest fornøyde og suksessrike kundene.

Er du som kunde fornøyd, selger nettbutikken din over all forventning, eCommerce-teamet ditt stråler av glede, sluttkundene sender kun ros til support og Administrerende direktør gir deg high-fives i kaffepausen - ja da er vi fornøyd med jobben vi har gjort.

Derfor er et av de viktigste satsingsområdene til Convert vårt arbeid med Customer Success Management.  For det er med disse tjenestene vi kan samarbeide målrettet og kunnskapsbasert over tid for å nå målene dere ønsker å nå.

Så, hva gjør vi?

I stedet for å kun kjøpe en funksjon, så leier du en dedikert Customer Success Manager som dere både vil samarbeide med og som vil arbeide selvstendig på vegne av dere for å rett og slett få ting gjort, spesielt populært når:

  • Man har for mye man vil gjøre og alt for få ressurser for å få det gjort

  • Man har for mye å gjøre i deler av året, som gjør at selskapet mister nødvendig fremdrift

  • Man rett og slett er usikre på hvilke tiltak man bør prioritere for å øke konverteringsgrad og andre viktige KPIér

  • Har e-commerce managere som ønsker en dedikert sparringspartner for faglig input.

Vår Customer Success Manager (CSM) har selv arbeidet som eCommerce Manager i 8 år og er kjent med hvilke utfordringer man ofte har og enda viktigere, hvilke tiltak som har gitt andre nettbutikker gode resultater.

Customer Success Plan

Vi tilbyr tre ulike månedsbaserte avtaler: 

  Basic Standard Premium
Kvartalsvis status og sparrings-møte   Ja Ja
eCommerce Management arbeid per måned 1/2 dag  1 dag  1 uke 
Månedsrapporter Ja Ja Ja
Inkl verktøy for A/B-testing   Ja Ja
Inkl verktøy for kundereise- og heatmapping   Ja Ja
Pris 5 290,- 11 450,-

34 900,-

 

Innhold

Kvartalsvis status og sparrings møte: Hvert kvartal så møtes CSM og dere for å analysere arbeidet fra forrige kvartal, legge plan for arbeid som skal prioriteres neste kvartal, samt sette felles målsetninger man skal arbeide etter.

eCommerce Management arbeid: CSM arbeider hver måned på vegne av kunden innenfor gitt tidsramme.

Eksempel på oppgaver kan være:

  • SEO: ON-site optimalisering: H1, ALT, bildestørrelse, title, links osv

  • Optimalisering av digital markedsføring

  • Brukervennlighet forbedringer (UX)

  • Innhold i digital markedsføring

  • Opplæring i bruk av digitale verktøy

  • Opplæring i bruk av Magento

  • Organisatorisk læring for drift av e-commerce avdeling

  • Nyhetsbrev

  • Kundereise Analyse (Hotjar)

  • Google Analytics

  • Konverteringsoptimalisering

  • Webanalyse

  • Google Search Console

  • Optimalisering av Algolia

  • Ta i bruk/optimalisering av Nosto, Clerk

  • Ta i bruk/optimalisering av Yotpo, Trustpilot, Lipscore

  • Ta i bruk/optimalisering av Mailchimp, Dotmailer, Sleeknote

Månedsrapporter: Hver måned mottar dere en statusrapport som beskriver hva deres CSM har brukt tid på den siste måneden, hva man skal arbeide med neste måned og rapportering på KPIèr som er avtalt.

Inkludert verktøy for A/B-testing: Vi har avtale med tredjepart som leverer verktøy for å gjennomføre A/B-testing på vegne av dere slik at vi kan arbeide datadrevet og metodisk med konverteringsoptimalisering. Dere slipper da å inngå egne avtaler med tredjepart.

Inkludert verktøy for Kundereise Analyse: Vi har avtale med tredjepart som leverer verktøy for gjennomføring av kundereise analyse og heatmapping slik at vi får en bedre forståelse av sluttbrukerenes faktiske interaksjoner med nettbutikkens grensesnitt. Analysen av dette vil hjelpe oss å ta kvalifiserte og datadrevne beslutninger i vårt arbeid med å optimalisere din nettbutikk. Dere slipper å inngå egne avtaler med tredjepart.

Ta en prat med Markus for å lære mer!

Du når han på telefon 95 74 78 70 eller markus@convert.no