Meny

Lukk

E-commerce rådgiver

I enhver e-commerce satsing er det en rekke roller og fagområder involvert, som utviklere, prosjektledere og supportmedarbeidere man forholder seg til. Men selv den raskeste og beste supporten er fortsatt kun en reaktiv ressurs. Hvem er ansvarlig for de proaktive tiltakene, hvor er sparringspartneren?

Når vi møter bedrifter som arbeider dedikert med e-commerce på et høyt nivå, vet de hva det krever av en god prosjektleder og forventer av supporten vår. Det de etterspør og virkelig ønsker mer av er en sparringspartner som har ecommerce som fagområde, som kan hjelpe de med hverdagslige problemstillinger, strategiske beslutninger og avlaste de med viktige arbeidsoppgaver når de selv ikke har tid eller må prioritere andre oppgaver.

Det er bakgrunnen til at vi etablerte en egen avdeling som arbeider uavhengig av prosjekt eller forvaltning, kun dedikert til å hjelpe våre kunder med å gjøres deres hverdag enklere og resultatet av arbeidet bedre. 

Eksempel på oppgaver kan være: 

  • SEO: ON-site optimalisering: H1, ALT, bildestørrelse, title, links osv

  • Optimalisering av digital markedsføring

  • Brukervennlighet forbedringer (UX)

  • Innhold i digital markedsføring

  • Opplæring i bruk av digitale verktøy

  • Opplæring i bruk av Magento 1 og 2

  • Organisatorisk læring for drift av e-commerce avdeling

  • Nyhetsbrev

  • Kundereiseanalyse (Hotjar)

  • Google Analytics (GAIQ-sertifisert)

  • Konverteringsoptimalisering (A/B-testing)

  • Webanalyse

  • Google Search Console

  • Opplæring i bruk av Visual Website Optimizer

  • Optimalisering av Algolia søkemotor

  • Ta i bruk/optimalisering av Nosto, Clerk

  • Ta i bruk/optimalisering av Yotpo, Trustpilot, Lipscore

  • Ta i bruk/optimalisering av Mailchimp, Dotmailer, Sleeknote

  • Evaluering av ulike teknologier og plattformer i forkant av e-commerce prosjekt

  • Bistå organisasjoner i rekrutteringsprosesser av e-commerce manager

 

Hvorfor få hjelp av en e-commerce rådgiver?

  • Spar tid

  • Få fremdrift på viktige oppgaver

  • Få mer ut av verktøyene dere bruker i dag

  • Få råd om hvilke tiltak dere bør gjøre og hvordan det kan gjennomføres

  • Øk intern kompetanse

  • Få opplæring i relevante verktøy

  • Få avlastning av arbeidsmengde i en periode (nyansatt, sykdom, høysesong)

  • Få ekstern input på interne utfordringer fra fagperson med erfaring fra andre bedrifter med lignende case, og mange andre nettbutikker

  • Få tilgang til en stor samlet erfaringsbase av best practice, erfaringer og testresultater fra å ha arbeidet med mange av Norges ledende nettbutikker.

  • Bistå ledelsen med å strukturere opp bedre prosesser og arbeidsmetodikk i eksisterende e-commerce avdeling

Annet

Timeprisen er 1250,- eks.mva

Ta en prat med Markus for å lære mer!

Du når han på telefon 95 74 78 70 eller markus@convert.no